Zabawa kulkami kojarzy się nam z dzieciństwem i graniem szklanymi kulkami z innymi – kto dorzuci kulkę bliżej środka koła – wygrywa. Dorośliśmy – kulki, którymi możemy się bawić zamieniliśmy na nieco… inne, lepsze? Na pewno dostarczają wiele frajdy ale i są pożyteczne.

Kulki gejszy, o których pisałam już wcześniej to zabawa dla kobiet, które chcą zadbać o swoje zdrowie oraz czerpać z tego jak najwięcej dobrego. Łączenie przyjemnego z pożytecznym? Jak najbardziej! Dobra ale na czym polega cała ta zabawa? W dzisiejszym wpisie postaram skoncentrować się na wyborze kulek oraz jak je stosować.

Rodzajów kulek jest kilka – modeli kilkanaście razy tyle. Jak sama już zaczynasz myśleć – wybór kulek nie jest taki prosty. Ale bez obaw. Wystarczy sobie odpowiedzieć na trzy pytania by wiedzieć co wybrać. Do dzieła!

Pytanie 1. Podwójne czy pojedyncze?

Kulki mogą być pojedyncze lub podwójne. I tutaj powinniśmy zdecydować jakie wybieramy. Kulki pojedyncze polecałabym kobietom dopiero zaczynającym zabawę oraz tymi, które mają jakieś problemy z swoimi narządami jak np. tyłozgięcie szyjki macicy. Także kobiety z małymi i ciasnymi pochwami powinny skierować swoje spojrzenia w tym wyborze.

Drugi rodzaj to kulki podwójne – są one najczęściej stosowane przez kobiety, które mają normalną budowę ciała oraz tym, które pierwszy poród mają za sobą.

Pytanie 2. Duże czy małe?

Dla początkujących pań, które zaczynają treningi wbrew pozorom większe będą lepsze. Dlaczego? Ponieważ łatwiej będzie je utrzymać w środku, przy mniejszych trzeba się już wysilić, co by ich nie zgubić. 🙂 Rozmiar. Owszem nie zawsze ma znaczenie – dobieramy ten odpowiedni. Nie mogą być za małe aby nie wypadały oraz za duże by nie stwarzać dyskomfortu. Każda ma inną inną budowę więc nie ma czegoś takiego jak rozmiar uniwersalny. Sama używam kulek o rozmiarze 38 mm – lecz polecam działać w zakresie 35 – 40 mm. Nie bójcie się rozmiaru – pochwa to elastyczny narząd i jak same pewnie wiecie może przyjąć i grubsze rzeczy 😉

Tak samo jak w kroku pierwszym młode kobiety, nierodzące jeszcze i o ciasnych cipkach polecam mniejsze rozmiary – tak na dobry początek. 🙂

Pytanie 3. Ciężkie czy lekkie?

Lekkie czy ciężkie. Kulki potrafią ważyć od 25g nawet do 110g! Lecz te ostatnie nie są zbyt często używane. Najczęściej są stosowane kulki do 60g. Ja sama ćwiczę z kulkami 50g lecz nie długo będę chciała przenieść się na nieco cięższe. Podstawa to nie przesadzać. Ciężar powinien być zwiększany stopniowo – nikt normalny na siłowni nie chwyta kilkuset kilogramów na pierwszy raz. Zaczynaj powoli i zwiększaj ciężar. W sam raz sprawdzi się zestaw kulek progresywnych takich jak Lelo Luna (najczęściej wybierane), ponieważ składa się z 4 kulek, dwóch cięższych i dwóch lżejszych. Stopniowo będziesz mogła zwiększyć wagę zestawu. W dodatku mamy do wyboru dwa rodzaje: Lelo Luna Beads oraz LeloLuna Mini.

Kilka uwag:

Jeśli chcesz zacząć używać kulek lecz nie jesteś w stu procentach pewna jakich użyć ze względu na swoją pochwę udaj się do ginekologa – wierz mi on także się na tym zna – kulki można kupić także w aptekach. Jeśli chodzi o sznureczek – nie używaj innego niż tego wykonanego z hipoalergicznego silikonu medycznego – te sprawdzone sklepy i apteki na szczęście posiadają tylko takie. Zwracaj uwagę na jakość wykonania swoich kulek – pochwa to delikatny narząd – nie daj go sobie porysować.

Ćwicz – ćwicz, ćwicz i jeszcze raz ćwicz – a efekty będą na pewno widoczne 🙂

Ulepszmy razem blog!

Wypełnij anonimową ankietę
Przeczytałaś? Oceń!
Autor Paulina

Napisz komentarz

%d bloggers like this: