Przeglądając się w lustrze zastanawiasz się co zrobić z małą pupą?  Marzysz o jędrnych pośladkach? To świetnie się składa, bo w tym wpisie znajdziesz ćwiczenia, które pomogą ci osiągnąć wymarzony cel 😉

Podziwianiem wysportowanych kobiet czy modelek nie poprawisz swoich pośladków!

Nie osiągniesz efektów tuż po tygodniu czy miesiącu jak czasem czytasz w niektórych artykułach. Do tego potrzeba czasu i cierpliwości. Nie oczekuj efektów jak z photoshopa (duży, kształtny tyłek i szczupłe uda) czy po operacjach (np. jak u Kim Kardashian czy innej gwiazdy). Pamiętaj o tym, żeby mieć kształtny tyłek musisz ćwiczyć ale i zdrowo się odżywiać.

Pamiętam swoje początki, kiedy zaczynałam i oczekiwałam efektów od razu. Przez to poddawałam się i rezygnowałam, bo oglądając wiele zdjęć i magicznych przemian niby po miesiącu stwierdziłam, że to bez sensu. Zaczynałam kilka razy, jednak nigdy mi się nie udało osiągnąć chociaż małych efektów. Aż do dziś…

Postanowiłam. Zaczęłam zawzięcie ćwiczyć. Ćwiczyć w miarę swoich możliwości i sił. Chociaż pojawiały się i te momenty, które kiedyś mnie złamały teraz uczyniły mnie silniejszą. Chciałam. Po prostu chciałam i się nie poddałam. Prowadziłam notatki, zapisywałam wykonane ćwiczenia, ilość powtórzeń i serii. I tak minął pierwszy dzień.. piąty, potem miesiąc aż w końcu rok. I wiesz co? Też mówiłam „zacznę od jutra” chociaż wiedziałam, że to i tak by się odkładało w nieskończoność – powiedziałam „STOP! Zacznij działać dziś, a jutro będziesz miała jeden dzień za sobą, mały sukces”

I udało się… cel osiągnięty! Ćwiczenia weszły w nawyk a ja nadal pracuję nad wypracowanym 😉

 

Po pierwsze… musisz postawić sobie cel i do niego dążyć. Wytrwale.
Po drugie… po tygodniu czy miesiącu nie rezygnować (z każdym dniem jesteś coraz bliżej upragnionego celu).
Po trzecie… uzbrój się w cierpliwość, bo nie ma nic na pstryknięcie palcem.
Po czwarte… chcesz mieć fajną dupę? To ją rusz i zacznij działać! 😉

Jakie ćwiczenia polecam na ujędrnienie pośladków?

Przysiady

Tak, chyba każda z was o nich słyszała i czytała. Przysiady to nie tylko ćwiczenia na zgrabne uda i jędrne pośladki. Robiąc je angażujesz całe ciało.

Jak prawidłowo wykonywać przysiady?

  1. Stań prosto, rozstaw stopy na szerokość barków (Jeśli chodzi o ruch rąk od ciebie zależy jaki ruch nimi wykonasz).
  2. Wypchnij biodra w tył i ugnij kolana, aż uda znajdą się w pozycji co najmniej równoległej do podłoża (pamiętaj aby nie odrywać stóp od podłoża).
  3. Zatrzymaj ruch i wróć do pozycji początkowej.

Unoszenie bioder

To drugie ćwiczenie, które jest moim ulubionym. Angażuje mięśnie pośladków jak i mięśnie brzucha.

Jak prawidłowo wykonać?

  1. Połóż się na plecach, na macie. Ugnij nogi w kolanach i biodrach, a stopy połóż płasko na podłożu rozstawiając je na szerokość barków.
  2. Unieś wysoko biodra napinając mięśnie brzucha oraz pośladków, wytrzymaj w tej pozycji przez chwilę i wróć do pozycji wyjściowej.

Prostowanie nogi w klęku podpartym.

Kolejne ćwiczenie, które możesz wykorzystać w domowych ćwiczeniach. Można wykonywać je używając gumy treningowej, która doda lekki opór, przez co ćwiczenie będzie intensywniej działać na mięśnie.

Jak prawidłowo wykonać?

  1. Wykonaj klęk podparty (tułów oparty na przedramionach, kolana i łokcie ugięte pod kątem prostym).
  2. Ciało powinno tworzyć linię prostą.
  3. Wykonuj wznosy prostej nogi w górę, napinając mocno pośladek.

Wykroki

Bardzo fajne i efektywne ćwiczenie. Angażuje do pracy pośladki, uda oraz cały korpus. Jedno z moich ulubionych ćwiczeń.

Jak prawidłowo wykonać?

  1. Stań w niewielkim rozkroku. Wyprostuj plecy, napnij brzuch i wypchnij klatkę piersiową do przodu.
  2. Zrób krok w przód (ale nie pochylaj tułowia do przodu). W tej pozycji udo przedniej nogi powinno być równoległa do podłogi.
  3. Wróć do pozycji wyjściowej wykonując jeden zwinny ruch.

Hydrant. Ćwiczenie na zewnętrzną stronę pośladków

Jak wykonać ćwiczenie?

  1. Przyjmij pozycję na czworaka, ramiona powinny być rozstawione na szerokość barków, a kolana ugięte pod kątem prostym.
  2. Unieś najpierw jedną nogę tak, aby znalazła się równolegle do biodra i opuść ją tak, aby dotknęła podłoża. Wykonaj to ćwiczenie tak samo na drugą nogę.

Co najważniejsze – nie idź na ilość powtórzeń, a na jakość wykonanych ćwiczeń.

Rób tyle powtórzeń ile jesteś w stanie i staraj się robić to dokładnie. Nie spiesz się. Pośpiech nie jest wskazany. Przyłóż się do wykonywania ćwiczeń, a zobaczysz jak twoja pupa ci się odwdzięczy za to, że starasz się i jesteś cierpliwa. I pamiętaj! Nie poddawaj się! Powodzenia.

 

Zapamiętaj jeszcze jedno – to, że nie masz możliwości iść na siłownię nie skreśla twoich marzeń. Możesz wypracować pośladki w domu, z masą własnego ciała lub zakupując gumy treningowe. Wystarczy chęć i cierpliwość – i już.

Od oglądania jeszcze nikomu nic nie urosło… 😉

Podobne wpisy

Przeczytałaś? Oceń!
Autor

5 komentarzy

  1. Od dawna zabieram sie za moje posladki…. zawsze mialam fajny tylek a po porodzie jakos skurczybyk opadl a przeciez po 30 tez mozna miec seksowne posladki ! Zaczynam!

     
    • Paulina Reply

      Oczywiście, że można! Trzymam mocno kciuki i życzę dużo wytrwałości 🙂

       
  2. Ja muszę na nowo odnaleźć mięśnie na moich pośladkach. Trochę to zaniedbałam!Dzięki za ćwiczenia. Nie znałam tego ćwiczenia Hydrant, ale z pewnością je wprowadzę do mojego zestawu.

     

Napisz komentarz

%d bloggers like this: